
K2 Italia łączy przestronność, komfort i dopracowaną konstrukcję z zaawansowanymi możliwościami turbiny TK-250. Każdy egzemplarz powstaje z dbałością o detale i może być dostosowany do indywidualnych oczekiwań, co jest zgodne z włoską tradycją dopasowywania produktów do potrzeb klienta.
Projekt K2 koncentruje się na bezpieczeństwie. Eksperci Konner opracowali nowoczesne systemy ochrony aktywnej i pasywnej, które harmonijnie współgrają z lekką, aerodynamiczną konstrukcją. Kadłub z włókna węglowego zaprojektowano tak, by pochłaniał energię podczas zderzenia czołowego lub pionowego.
Napędzany turbiną TK-250 o mocy 250 KM i wadze zaledwie 50 kg, K2 Italia oferuje wyjątkową wydajność. Natomiast nowoczesny system FADEC zapewnia pełną kontrolę nad silnikiem, gwarantując bezpieczeństwo i komfort lotu.
Dane techniczne i wymiary
Wymiary
Typ silnika
Turbina Konner TK-250
Masa własna
1058 funtów (480 kg)
Unoszący się działający IGE przy MTOW
ponad 10 000 stóp
Paliwo
Olej napędowy, biodiesel, JP-1, JP-4
Pojemność zbiornika
388 funtów (176 kg – 200 litrów)
Maksymalna wysokość robocza
15 000 stóp
Maksymalna dostępna moc
Maksymalna dostępna moc: 250 shp przez 5 minut
VNE (na poziomie morza)
150 węzłów (173 mile na godzinę, 278 km/h)
Maksymalna prędkość prędkość wznoszenia
2000 stóp na minutę (610 m/min)
Maksymalna masa startowa
2315 funtów (1050 kg)*
Maksymalny zasięg
500 km




FADEC: łatwy w lataniu
System FADEC pozwala w łatwy sposób zarządzać wyłączaniem i włączaniem turbiny poprzez ustawienie selektora w trzech wyznaczonych pozycjach: STOP – JAZDA – FLY
STOP: Wyłączenie turbiny
FLY: Zwiększenie prędkości wirnika, dzięki czemu helikopter jest gotowy do startu
TK-250
Turbina turbowałowa TK-250: koncentracja technologii, najnowocześniejsze rozwiązania, pierwszorzędne oprogramowanie do projektowania, profesjonalizm, przekonanie i pasja pozwoliły firmie Konner Gas Turbine Division opracować najlżejszy na świecie silnik turbowałowy w swojej kategorii: 250 KM skoncentrowany w 50 kg czystej pasji. Konner, właściciel technologii budowy i projektowania silnika turbowałowego, gwarantuje szeroką dostępność produkcyjną, pomoc techniczną, konserwację i globalne zarządzanie częściami zamiennymi, turbina może być również zasilana olejem napędowym.

