
Konner K1 to helikopter o konstrukcji dającej możliwość swobodnego lotu nawet do najtrudniej dostępnych miejsc, zapewniając niezrównane emocje. Zespół, który stworzył K1, to grupa ekspertów z różnych dziedzin: lotnictwa, inżynierii, materiałoznawstwa, sportów motorowych i projektowania.
Prace nad K1 trwały 10 lat, pełnych badań, poświęcenia i odwoływania się do doświadczenia. Efektem jest maszyna, która wyróżnia się wyjątkową lekkością, mocą, niezawodnością i bezpieczeństwem. Serce helikoptera to turbina TK-250, która dostarcza 250 KM, ważąc zaledwie 50 kg. Nowoczesne technologie, w tym system FADEC, pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału silnika, gwarantując bezpieczeństwo i komfort pilotowi oraz pasażerom.
Dane techniczne i wymiary
Wymiary
Typ silnika
Turbina Konner TK-250
Masa własna
771 funtów (350 kg)
Unoszący się działający IGE przy MTOW
ponad 10 000 stóp
Paliwo
Olej napędowy, biodiesel, JP-1, JP-4
Pojemność zbiornika
312,54 funta (141,2 kg – 160 litrów)
Maksymalna wysokość robocza
10 000 stóp
Maksymalna dostępna moc
Maksymalna dostępna moc: 250 shp przez 5 minut
VNE (na poziomie morza)
115 węzłów (133 mil na godzinę, 212 km/h)
Maksymalna prędkość prędkość wznoszenia
2600 stóp na minutę (800 m/min)
Maksymalna masa startowa
1322 funtów (600 kg)*
Maksymalny zasięg
200 nm (370 km)
FADEC: łatwy w lataniu
System FADEC pozwala w łatwy sposób zarządzać wyłączaniem i włączaniem turbiny poprzez ustawienie selektora w trzech wyznaczonych pozycjach: STOP – JAZDA – FLY
STOP: Wyłączenie turbiny
JAZDA: Stabilizacja turbiny przygotowująca ją do lotu
FLY: Zwiększenie prędkości wirnika, dzięki czemu helikopter jest gotowy do startu
TK-250
Turbina turbowałowa TK-250: koncentracja technologii, najnowocześniejsze rozwiązania, pierwszorzędne oprogramowanie do projektowania, profesjonalizm, przekonanie i pasja pozwoliły firmie Konner Gas Turbine Division opracować najlżejszy na świecie silnik turbowałowy w swojej kategorii: 250 KM skoncentrowany w 50 kg czystej pasji. Konner, właściciel technologii budowy i projektowania silnika turbowałowego, gwarantuje szeroką dostępność produkcyjną, pomoc techniczną, konserwację i globalne zarządzanie częściami zamiennymi, turbina może być również zasilana olejem napędowym.

