Konner K1 chce reprezentować ideę wolności: swobodę poruszania się, poruszania się, docierania do upragnionych i niedostępnych miejsc. Swoboda przeżycia wyjątkowych emocji na pokładzie unikalnego w skali świata helikoptera. Zespół programistów, z którego narodził się Konner K1, skupia specjalistów z branży lotniczej, inżynieryjnej, materiałowej, sportów motorowych i projektowania.
Dziesięć lat zaangażowania, badań, pasji i poświęcenia pozwoliło na opracowanie K1, helikoptera wyróżniającego się osiągami, lekkością, dostępnością mocy, niezawodnością i bezpieczeństwem.
Serce K1 wywodzi się z działu „silników turbinowych” – turbiny TK-250 , gwarantującej moc 250 KM, której ogrom mieści się w zaledwie 50 kg masy.
Najbardziej zaawansowane technologie łączą się w silniku, a najnowszej generacji FADEC pozwala pilotowi wykorzystać jego właściwości przy całkowitym bezpieczeństwie i spokoju.
turbina Konner TK-250
olej napędowy, biodiesel, JP-1, JP-4
Maksymalna dostępna moc: 250 shp przez 5 minut
1322 funtów (600 kg)*
771 funtów (350 kg)
290,54 funta (132 kg - 150 litrów)
115 węzłów (133 mil na godzinę, 212 km/h)
200 nm (370 km)
ponad 10 000 stóp
10 000 stóp
2600 stóp na minutę (800 m/min)
System FADEC pozwala w łatwy sposób zarządzać wyłączaniem i włączaniem turbiny poprzez ustawienie selektora w trzech wyznaczonych pozycjach: STOP – JAZDA – FLY
STOP: Wyłączenie turbiny
JAZDA: Stabilizacja turbiny przygotowująca ją do lotu
FLY: Zwiększenie prędkości wirnika, dzięki czemu helikopter jest gotowy do startu
TK-250
Turbina turbowałowa TK-250: koncentracja technologii, najnowocześniejsze rozwiązania, pierwszorzędne oprogramowanie do projektowania, profesjonalizm, przekonanie i pasja pozwoliły firmie Konner Gas Turbine Division opracować najlżejszy na świecie silnik turbowałowy w swojej kategorii: 250 KM skoncentrowany w 50 kg czystej pasji. Konner, właściciel technologii budowy i projektowania silnika turbowałowego, gwarantuje szeroką dostępność produkcyjną, pomoc techniczną, konserwację i globalne zarządzanie częściami zamiennymi, turbina może być również zasilana olejem napędowym.